söndag 19 augusti 2012

The Secret of Happy Ever After

The Secret of Happy Ever After är den andra boken jag läst av Lucy Dillon. Den första, Lost Dogs and Lonely Hearts, läste jag i juni. En gemensam nämnare i båda böckerna är hundar. Den här boken har ett fint omslag och så handlar den också om böcker och en bokhandel. Det är nog bokpratet och Anns kärlek till böcker och läsande som gör att jag gillar boken. Annars är den ganska typisk, lite spirande kärlek, lite dramatik och till sist blir allting bra igen. Ingen höjdare, men helt underhållande. Speciellt gillade jag de små bokminnen som inleder varje kapitel, små citat som också används i bokhandeln på hyllorna för att ge inspiration åt köparna.

1 kommentar:

  1. Jag har utmanat dig! http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/2012/08/22/utmaning-8-fakta-om-mig-sjalv/

    SvaraRadera