lördag 25 augusti 2012

När gud var en kanin

Just nu då detta inlägg publiceras firar jag min goda vän som idag doktorerat. I skrivande stund ser jag mycket fram emot den festen. Tack vännen för att jag får vara med och dela din stora dag!

Redan i juli läste jag Sarah Winmans bok När gud var en kanin. Boken handlar om Elly och hennes bror Joe. Den handlar om kärlek, hemligheter, om barndom, om att växa upp. Det är en vacker, men samtidigt en tragisk historia. Då jag läste boken hade jag vissa problem med att förstå mig på den, speciellt kaninen. Så här en månad senare har boken vuxit till sig och jag kan säga att jag verkligen gillade den. Karaktärerna är sympatiska och ärliga, språket rakt på sak. Det är svårt att sätta fingret på vad det är som gör boken trollbindande, men då jag läst ut boken önskade jag att den fortsatt lite till. Tyvärr blir den här recensionen väldigt kort, kan bara konstatera att jag verkligen måste börja göra anteckningar då jag läser/läst en bok...

Tack till Basil förlag för recensionsexemplaret. PDF läst på Kindlen.

2 kommentarer: