fredag 9 november 2012

This or that

Monika taggade mig i sitt inlägg, här kommer mina svar:

1. Ljudbok eller bok i handen? Föredrar nog en bok i handen. Har lyssnat på en par ljudböcker, men inte riktigt fastnat. Det beror kanske mest på att jag bara lånat ljudböcker från biblioteket och de är då på cd-skiva, oftast 10-15 skivor. Det betyder att det är ganska bökigt att få in dem på mp3-spelaren. Fast jag minns att det gick som en dans att plocka körsbär med en bok i öronen. Men bok i handen för tillfället.

2. Pocket eller inbundet? Jag älskar inbundet. Enough said.

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/ nonfiction?) Definitivt påhittat. Faktaböcker är inget för mig.

4. Harry Potter eller Twilight? Hmm... Här måste jag ju då medge att jag inte läst en enda Harry Potter... Ja, jag vet, jag är säkert den enda i universum som inte läst böckerna. Däremot har jag ju läst en Twilight, så svaret här blir väl Twilight då...

5. Fantasyvärld eller vår värld? Vår värld. Trots att jag läst och gillat Flickan från ingenstans föredrar jag ändå vår värld. Men dissar inte fantasy helt.

6. Kindle, iPad eller annat? KINDLE!!! Just nu har jag ju ingen, då min gick sönder. Men jag suktar efter en Paperwhite... Prylbögen i mig skulle vilja ha en iPad, men än har den inte vunnit över förnuftet.

7. Låna eller köpa böcker? Köpa- definitivt. Har ett oerhört ha-begär då det gäller böcker. (Där förlorar förnuftet...)

8. Bokhandlar eller online? Älskar att strosa i bokhandlar, men shoppar online. Pga de horribla bokpriserna i Finland. Tack och lov att Adlibris finns!

9. Fristående bok eller trilogi? Visst är det härligt med en trilogi då man tokgillat en bok. Känslan att vänta på nästa bok är härlig samtidigt som den är outhärdlig.

10. Tjock bok eller kort bok? Har märkt att jag läser mest tjocka böcker nuförtiden. Har inget emot korta böcker heller, men det tycks ha blivit mer tjocka.

11. Romance eller action? Mest action, men varvat med lite romance ibland.

12. Mysa under en filt eller steka i solen? Steka i solen! Visst är filten mysig på hösten och vintern, men solen slår nog alla filtar.

13. Varm choklad eller latte? Varm choklad. Ingen latte, ingen kaffe. Te gärna, men det var ju inte frågan...

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning? Svår fråga. Jag läser gärna andras recensioner, men försöker hoppa över handlingen för att inte få något spoilat. Trots det tycker jag nog att jag bildar mig en egen uppfattning.

Kul enkät! Jag taggar härmed Annette på Feelgoodbibliotekarien.

2 kommentarer:

  1. Har du inte läst Harry Potter? :o Det måste vi ju göra något åt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har ju inte det... Har alla böckerna hemma i hyllan, lånade av syrran. Har väntat på att barnen skulle bli intresserade av dem, så jag kunde läsa dem högt för dem:)

      Radera