måndag 19 november 2012

Bokbytarhylla

Att röja i bokhyllan och ge bort böcker hör absolut inte till min starka sida. En tid redan har jag tänkt införa en slags bokbytarhylla på jobbet i kafferummet. Idag tog jag tag i saken och röjde i en av våra bokhyllor. Samtidigt städade jag undan böcker som hörde till min utbildning. Har jag inte behövt dem på ca 15 år så lär jag nog inte behöva dem nu heller. Jag fick ihop en riktigt försvarlig hög med böcker att ta med till jobbet i morgon. Det konstiga är, samtidigt som det svämmar över av böcker här hemma, funderar man över varje bok som man för till jobbet. Kommer någon att vilja läsa den, eller blir den alldeles bortglömd och övergiven? Vad ger böckerna jag för dit för bild av mig? Nå, nu får det bära eller brista, jag har gjort mina val. Hoppas någon hittar någon bok att tycka om.

1 kommentar:

  1. Jag beundrar dig för att du kommit så långt. Själv har jag en bit kvar, men en bok ligger faktiskt här och ska bli en gåva. Man får börja smått :)

    SvaraRadera