söndag 25 november 2012

Kindle Paperwhite- Thank you for your order!

Ända sedan min Kindle gick sönder har jag suktat efter en Kindle Paperwhite. Problemet med den har varit/är att Amazon inte sänder den till Finland. De har nu släppt den i England, Tyskland, Frankrike och Italien i alla fall, men de sänder inte heller den till Finland. Dessutom har Amazon inte kunnat svara på det stora efterfrågan som den nya modellen har haft och väntetiderna har varit ca två månader långa. Allt detta har fått mig att avvakta med att beställa den. Tills idag. Jag har redan tidigare registrerat mig hos Borderlinx, ett företag som skapar en adress i USA (och England) åt kunden och sedan då ett paket ankommer till den adressen skickar de det vidare till vilket land som helst i världen. Visserligen blir man tvungen att betala för frakten, men enligt deras kalkulator på hemsidan är det inte fråga om astronomiska summor. Jag fick också en del pengar till födelsedagen i Oktober+ ett presentkort till Amazon. Så jag har egentligen bara väntat på rätt tillfälle att beställa plattan.

Idag gick jag in på Elly Griffiths hemsida och såg att hennes följande bok, Dying Fall, kommer ut i mars 2013. Eftersom jag har läst de andra böckerna på Kindlen så blev längtan för stor. Jag klickade in mig på Amazon och fyllde i min Borderlinx-adress. Allt gick som smort, åtminstone så här långt. Den skickas iväg först 21.12, så år 2013 lär ska komma före Kindlen når mig. Men den som väntar på något gott... Nu är den i alla fall beställd! Tänk vad lite shopping kan pigga upp så här på en regnig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar