torsdag 15 november 2012

Nya inköp

Är på tilläggsutbildning i huvudstaden. Då jag bla. jobbar som diabetesskötare hör det till jobbet att man vet och kan en hel del om bla insulinpumpar. Så nu har jag en insulinpump fast i mig över natten. Har också en blodsockermätare fast i mig, som mäter mitt socker med 5 minuters mellanrum. Nu på kvällen var kursen tillsammans och äta på restaurang. Vad har nu detta att göra med bokinköp undrar du kanske.

Jo. Då jag ock kollegan lämnade restaurangen klockan 21.45 konstaterde jag att vi ännu skulle hinna till Pocket Shop som stänger kl 22. Vi går raskt dit och stiger in fem före stängdags. Jag hinner ge många boktips åt kollegan och köpa
Harlan Cobens Stay Close. I kassan konstaterar jag att mitt stämpelkort blev fullt. Då får man ju en bok gratis. Tänkte först spara kortet men så sa den hjälpsamma försäljaren att det går bra att spara kortet bara jag inte tappar det... Den risken kunde jag ju inte ta, så jag roffade ännu åt mig Caitlin Morans bok How to be a Woman. Så man kan säga att det varit en riktigt lyckad utbildning än så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar