tisdag 27 november 2012

Att bli fångad av boken

Ni vet känslan, då man intet ont anande börjar läsa en bok och finner sig efter x antal sidor vara helt fast. Det är vad som hände mig idag då jag på väg till jobbet började läsa Divergent av Veronica Roth. Efter två kapitel var jag fast. Som tur skulle jag på en tilläggsutbildning till Huvudstaden, vilket innebar två bussresor á en timme= välkommen lästid. Är nu nästan halvvägs i boken, gillar vad jag läser. Kommer recension bara jag läst klart. Ville bara dela med mig av känslan. Vilken bok har fångat er på senaste tiden?

7 kommentarer:

  1. Mmm, de kan vara lömska, de där böckerna... ;)

    Själv har jag inte hittat något att fastna i på superlänge. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håll ut, det brukar komma något när man minst anar det :)

      Radera
  2. Jag har haft sån lästorka jättelänge. Öppnat massor av böcker för att se ge upp efter ett par kapitel. Men i förrgår började jag läsa Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell. Där var jag fast. Ville läsa hela tiden och tog varje tillfälle att göra det på. Förstår känslan precis och den är ju helt oslagbar. = D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den fängslar en direkt! Känslan är helt oslagbar!

      Radera
  3. Det är nog en tid sedan jag riktigt fastnade, i motsats till dig läser och lånar jag mest faktaböcker om saker jag behöver lära mig, men då jag läste Tre sekunder av Roslund & Hellström fastnade jag rejält. Rekommenderar starkt om man gillar kriminalromaner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre sekunder var en riktigt bra bok! Den var jag också fast i :)

      Radera
  4. Längtar tills jag också får sätta klorna i den! ;)

    SvaraRadera