söndag 13 november 2011

Den perfekta läsplatsen

Hittade den här enkäten hos Monika, som hade hittat den hos Massor av ord som i sin tur inspirerats av Fabulerat.

Here goes:

*Knäpptyst - fylld med bakgrundsljud
Helst får det vara tyst. Händer dock sällan där jag läser...
*bland folk - i ensamhet
det perfekta är nog att läsa i total ensamhet
*bekväm - asketisk
platsen måste nog vara bekväm, man ska ju vistas där en obestämd tid
*sittande - liggande
halvsittande på dagen, liggande på kvällen innan läggdags. Om jag ligger och läser på dagen somnar jag.
*ger mig möjligheten att sitta länge - kan läsa de fem minuterna jag har över
igen, den perfekta platsen ger mig möjlighet att läsa länge, läser gärna ändå de fem minuterna som blir över också
*plats där jag kan äta eller dricka något - en plats där förtäring inte är nödvändig
en kopp te hör absolut till
*ett stammishak - gärna en ny plats
på stammishaket tänker jag mig att alla vet att den där typen alltid har näsan i en bok...
*ett ställe med vacker utsikt - kan ha ögonen i min bok till 100%
då jag läser vill jag inte se på utsikter, trots att det är fint med vackra utsikter
*varm och ombonad - behagligt sval
är en frusen typ, det ska vara varmt!
*en plats där jag har myskläder - en plats där jag kan ha på mig något fint
mycket skönare att läsa i myskläder
*bland främlingar - bland vänner
vännerna känner mig och min lästoka
*ute - inne
på sommaren ute i strålande solsken
*hemma - borta
borta bra men hemma bäst

Hur ser din ultimata läsplats ut?

3 kommentarer:

  1. Jag blev jättesugen på att krypa upp i mitt lilla favorithörn här hemma och bara gömma mig bakom en bok. Känner mig jättesugen på att läsa för nu har jag äntligen en bok där det bara flyter på :)

    SvaraRadera
  2. Samma här! Kan inte slita mig från boken jag håller på med, det här farsdagsfirandet stör lästiden lite...:)

    SvaraRadera
  3. Hela den här helgen har gått åt till att besöka fäder och då har vi ändå inte hälsat på min. Sambon har två uppsättningar och de bor åt helt olika håll, så en på lördag och en på söndag. Ingen läsning alls :(

    SvaraRadera