lördag 26 november 2011

Bokrelaterade julklappar?

Annika frågar i veckans jerka "vilka bokrelaterade julklappar vill du se under granen i år?" Frågan är ju en dröm för varje boknörd!!! Tänk om någon skulle fråga det på riktigt! Och man fick rabbla upp hela långa önskelistan!

Ifall någon som läser den här bloggen på riktigt undrar vad jag önskar mej så tänkte jag nu lista upp några böcker:
1. Mörk jord- Belinda Bauer; är ju svag för brittiska deckare...
2. Dash & Lily's Book of Dares- David Levithan; Låter som en perfekt berättelse att läsa under julen (tips från bokbabbel)
3. Vredens tid- Stefan Tegenfalk; Blev egentligen nyfiken på del tre i serien (Den felande länken) men borde väl läsa del ett (Vredens tid) och två (Nirvanaprojektet) före det.
4. I midnattens stillhet- Denise Mina; vill också läsa följande del, Getingsommar
5. Sankta Psyko- Johan Theorin; verkar ruskigt bra!

Listan kan egentligen göras hur lång som helst, här bara ett axplock. Andra önskade klappar är naturligtvis presentkort till diverse bokhandlar (Amazon, Adlibris, Akademen, Finska bokhandeln...) Så skulle jag också önska mej ett riktigt fodral till Kindlen, samt en läslampa till den. Jag tror jag måste sluta skriva nu, listan kan bli hur lång som helst...

Detta var inlägg nummer 100!

6 kommentarer:

  1. Grattis till 100:e inlägget!

    Förvånande nog så finns flera av dina böcker med på min långa lista också, om jag inte redan har dem. Sorgligt nog glömde jag skriva upp Mörk jord på listan som Tomten faktiskt fick.

    SvaraRadera
  2. Tack! He, he, har ju tjuvkikat lite på dina listor...:)

    SvaraRadera
  3. Grattis till det 100:e! :-) Och hoppas du får alla dina önskade bokklappar!

    SvaraRadera
  4. Grattis till inlägg nummer 100!

    Kul att du vill se Tegenfalk under granen :). Funkar riktigt bra som julläsning!

    SvaraRadera