söndag 11 december 2011

Dags för bokbloggsjerka

I dessa bråda tider (med intensivträning inför julkonserten med den underbaraste av körer och till sist två slutsålda konserter igår kväll) räcker det igen ända till söndagen innan jag hinner svara på veckans fråga hos Annika.

Berätta om boken/böckerna du läser just nu.

Före jag började bokblogga läste jag alltid bara en bok i gången. Efter alla tips från alla underbara bokbloggare insåg jag att man nog måste ha minst två böcker på gång samtidigt för att kunna hänga med och hinna läsa åtminstone en del av allt man skulle vilja läsa. Just nu läser jag på Kindlen Elly Griffiths The House at Sea's End, den tredje delen om arkeologen Ruth Galloway. Jag gillar den här serien, karaktärerna och historierna. Jag blir extra glad då jag hos Annika läser att det ännu kommer att komma åtminstone två böcker till i samma serie!

Som pappersbok läser jag Karin Wahlströms Glasklart. Jag har läst nästan alla hennes böcker, gillar hennes sätt att skriva och karaktärerna. Hon väver också ihop händelser från tidigare böcker, vilket är lite kul. Den här boken har jag fått som recensionsexemplar från Wahlström & Widstrand, en utförligare recension kommer bara jag läst klart den.

I lurarna har jag ännu Harry Potter och de vises sten. Kanske man till julklapp skulle önska sig tid. Tid att läsa. Det är väl inte för mycket begärt???

1 kommentar:

  1. Tid ja... att jag inte tänkte på det. Det borde man ju skrivit på önskelistan.

    Elly Griffiths går hem hos mig också och faktum är att jag har tänkt att börja läsa serien om Claes Claesson från början. Råkade hamna mitt i med den första jag läste. Och det gillar jag inte.

    SvaraRadera