söndag 9 oktober 2016

Vänd dig inte om av Tove Alsterdal

Bild från förlaget
Tove Alsterdal är en ny bekantskap för mig. Jag blir inte besviken. Jag får en riktigt bra kriminalroman med en knivskarp samhällsbeskrivning på köpet. Det är inga våldsamma blodiga scener men ändå en historia som bit för bit nystas upp tills sanningen uppdagas.





Handlingen hittar du här.

Tiggarkvinnan som brukade sitta utanför ICA och som troligtvis såg händelsen är spårlöst försvunnen och Eva känner att hon måste hitta henne för att bli rentvådd. Parallellt med historien händer andra mystiska saker i det gamla samhället Beckomberga, där det tidigare fanns ett mentalsjukhus. Nu har där byggts exklusiva bostäder men invånarna känner att allt inte står rätt till i samhället.

Tove Alsterdals bok Vänd dig inte om är författarens fjärde fristående bok. Jag ska nog absolut i något skede leta fram de tidigare böckerna.

Tack till Lind & CO för recensionsexemplaret!

1 kommentar:

  1. En av mina absoluta favoritförfattare! Du har säkert sett vår aktuella intervju: http://www.kulturkollo.se/2016/09/17/kulturkollo-moter-tove-alsterdal/

    SvaraRadera