söndag 16 oktober 2016

Vi två av Andy Jones

Ibland blir man bara så positivt överraskad. Det blev jag då jag hittade boken Vi två skriven av Andy Jones och utgiven av Louise Bäckelin förlag, ett förlag jag aldrig hade hört om förut. Det kan jag känna att jag skäms över lite grann, men jag är glad att jag nu har upptäckt förlaget, för katalogen ser lovande ut och jag blir sugen på att läsa nästan varje bok ur den!

Vi två är en roman, en kärlekshistoria. Ivy och Fisher har känt varandra i 19 dagar då deras liv står inför stora beslut. De är vansinnigt förälskade i varandra och har spenderat de senaste veckorna i varandras sällskap. Då Livet visar sin rätsida (eller avigsida?) får Ivy och Fisher erfara att det är enkelt att bli förälskad men mycket svårare att förbli förälskad.

Vi två är rak och ärlig. Den tar upp kärlek, passion, glädje och lycka men också oerhört djup sorg. Fisher och Ivy är trovärdiga och vanliga människor. På förlagets hemsida står det att förlaget ger ut böcker som "stannar kvar i ditt minne efter att du läst den sista sidan". Det stämmer. Mina tankar har under de senaste dagarna återvänt till Fisher och Ivy och deras historia. Det om något är ett gott betyg för en bok.

Tack till Louise Bäckelin Förlag för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar