torsdag 11 augusti 2011

Roligare hushållssysslor med en bok i öronen

Så har då också jag kommit mej för att lyssna på en ljudbok. Helt på måfå lånade jag Karin Alvtegens Skam från biblioteket för en tid sedan. Har sedan snuttlyssnat på den medan jag plockat körsbär, lagat mat, vikt tvätt. Måste nog säga att jag är positivt överraskad. Det gick bra att hålla koncentrationen uppe fast jag gjorde annat medan jag lyssnade. Det var 100% roligare att plocka körsbär med en röst i öronen trots att sladden till hörlurarna ibland trasslade in sig i grenarna...

Bibliotekets urval på ljudböcker är inte vidare stort, dessutom är de på cd och inte i mp3-format. Det betyder att det är en hel del jobb att göra innan man har boken i mp3-spelaren. Min (vår) mp3-spelare är dessutom gammal och med ett litet minne, så jag fick inte in hela boken på en gång. Det störde egentligen inte, för när man väl har in skivorna på datorn är det inte så stort jobb att få in dem på spelaren.

Nu får jag ta mig en ny tur till biblioteket, för nu känns det urtrist att syssla på här hemma när jag inte har någon bok att lyssna på samtidigt. Ännu är jag inte beredd att betala för ljudböcker, men vem vet vad man tycker i framtiden...

Vad jag tyckte om själva boken? Den var definitivt läsvärd- värd att lyssna på. Har inte läst Karin Alvtegen förut, visste inte alls vad jag hade att vänta mig. Boken var annorlunda, men bra. Vad den handlar om kan du läsa här.

3 kommentarer:

  1. Det är PRECIS så som hushållsysslorna ska göras. (Säger jag som egentligen just nu diskar och lyssnar på Harry Potter :))

    SvaraRadera
  2. Dem skulle jag också vilja lyssna på! Måste försöka få tag på dem!

    SvaraRadera
  3. Finns på amazon! Om du vill lyssna på dem på engelska det vill säga. Stephen Fry är i så fall bästa uppläsaren :)

    SvaraRadera