fredag 19 augusti 2011

Säsongsstart: Bokbloggsjerka

Då var det dags för bokbloggsjeka igen! Kul tycker jag!

Reglerna är enkla:

1. Skriv in adressen till ditt inlägg om ”jerkan” i Annikas kommentarsfält.

2.  Besök andra bloggar genom att klicka på deras ”jerka”inlägg. Hitta nya bloggar att följa. Skaffa nya vänner. Prata om böcker. Skryt upp dina favoritförfattare. Ha kul!

3.  Sprid information om jerkan så att så många som möjligt hittar hit och kan dela med sig. Ju fler vi blir desto fler nya bokbloggar kommer vi att hitta under resans gång.

4. Besvara följande fråga i ditt inlägg (det blir en ny fråga varje vecka!):

Vad är det som gör att du fortsätter läsa en bok du har påbörjat och vad får dig att sluta läsa den för att stoppa tillbaka den på hyllan för all framtid?

En bra inledning på en bok är den största drivkraften för att få mig att läsa vidare. Intressanta personligheter, beskrivna på ett fångande sätt gör att man vill veta mera och fortsätter läsa. Tills vidare har jag inte lagt ifrån mig en enda bok helt och hållet. För det mesta brukar handlingen fånga mig förr eller senare. Ibland tar det lång tid innan man är fast, men oftast brukar det vara värt besväret. Det skulle vara ett stort steg för mig att helt sluta läsa en bok för all framtid. Skulle nog bli tvungen att helt ge bort den för att inte ha den kvar på sängbordet tror jag.

1 kommentar:

  1. Jag vet precis vad du menar, än så länge har jag aldrig helt ställt undan en bok. Det klarar jag bara inte.

    SvaraRadera