lördag 21 februari 2015

Stockholm i mitt hjärta

Var en sväng till Stockholm härom dagen, och måste till min stora förvåning erkänna att jag inte köpte en enda bok! Det har nog aldrig hänt förut. Förskräckelsen mildrades lite av att dottern köpte en bok åt sig och efter det hittades med näsan i boken, halvt ovetande om omvärlden. Hon sträckläste boken på nästan 300 sidor på under ett dygn, ett rekord för henne skulle jag tro. Aktiv lästid ca. 4 timmar, om ens det. Som hon själv uttryckte saken; -mamma, jag är ju i slukaråldern! Boken hon läste var Nikkis dagbok. Den var tydligen rolig, hon läste flera stycken högt för oss där i hytten på båten. Den boktokiga moderns hjärta svällde av värme. Sonen köpte första boken om Timmy Tabbes klantiga detektivbyrå.

I Stockholm besökte vi Vasamuséet. Alltid lika imponerande. Barnen var där för första gången och de gillade också besöket. Timmarna man har på sig i Stockholm då man är på kryssning är alltid för få. Den här gången prioriterade vi Vasamuséet, nästa gång blir det kanske mera shopping. Och visst hade det varit lite tokigt att handla en massa böcker då bokrean börjar om några dagar.

Jag har nu 743 olästa inlägg i Readern, dags att uppdatera sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar