torsdag 12 februari 2015

Mustasch-enkäten

Jag upptäckte att jag blivit nominerad av Anna på Fantastiska berättelser till att göra mustasch-enkäten som tydligen har cirkulerat här i bloggvärlden. Jag har missat hela grejen, så det var kul att bli nominerad av Anna!

Here goes:

Four names that people call me (other than my name):
Jag kallas nog bara Marika. Vad jag vet i alla fall...


Four jobs I have had:
1. Kassa-tant
2. Tidningsutdelare
3. Försäljare på loppis
4. Sjukskötare
Vilket glamoröst liv jag levt och lever!


Four movies I would/have watched more than once:
1. Pretty Woman
2. Sällskapsresan
3. Dirty Dancing
4. En massa barnfilmer
Är urusel på att komma ihåg vad jag sett, kanske därför dessa dök upp i minnet.

Four books I would recommend:
1. Eleanor & Park av Rainbow Rowell
2. Allt skrivet av Elly Griffiths
3. Stalker av Lars Kepler
4. Muminpappans memoarer av Tove Jansson

Four places I have lived:
1. Borgå
2. Helsingfors
3. London
4. Borgå

Four places I have been:
1. London
2. Abu Dhabi
3. Minneapolis/Saint Paul
4. Schweiz

Four places I´d rather be right now:
1. Abu Dhabi
2. London
3. Los Angeles
4. Abu Dhabi

Four of my favourite foods:
1. Raclette
2. Fondue
3. En god biff
4. Biff ala Lindström

Four TV-shows that I watch:
1. Greys anatomi
2. Emmerdale
3. Bones
4. Sherlock

Four things I am looking foward to this year:
1. Min systers bröllop
2. #boblmaf:s besök i Helsingfors
3. Helsinki LitFest
4. Sommarlov

Four things I am always saying:
You tell me- har ingen aning ...

Four people I tag:
Har noll koll på vem som gjort den, vill du så svarar du!                 

1 kommentar:

  1. Raclette! Åh det var längesedan och det är ju så gott :)

    SvaraRadera