måndag 5 maj 2014

20 snabba

Enligt O hittade på 20 snabba och många bokbloggare har hoppat på. Så även jag. Här kommer mina:



Snabbläsare eller långsamläsare? Då jag inte kommer upp i mer än ca en bok i veckan klassas jag nog som långsamläsare.
Tegelstenar eller tunnisar? Älskar en bra tegelsten, men har läst allt fler tunnisar på senaste tiden. En klar fördel är att det går undan.
Bibliotek eller bokhandel? Alltid. Bibliotek skulle vara ok om man inte behövde lämna tillbaka böckerna.
Ljudbok eller e-bok? Någon som missat att jag älskar min Kindle?
Inbunden eller pocket? Inbundna böcker är så fina.
Vampyrer eller spöken? Inte så glad i någondera men om jag måste välja så vinner spökena.
En i taget eller slalomläsning? Grand mal slalomläsning.
Nytt eller gammalt? Känslan av att vara den första som öppnar en bok ...
Bokmärke eller hundöra? Aldrig någonsin hundöra. Finns inget bokmärke så skrivs sidnumret ner.
Snacks eller godis? Gottegris, det är jag det.
Biografier eller memoarer? Hmm, läser varken eller. Skulle vara sugen på biografin om Tove Jansson dock.
Skräck eller chicklit? Deckare gärna, men inte för mycket skräck. Chick-lit är bästa avkopplingsläsningen.
Soffan eller sängen? Läser oftare i sängen (varje kväll) än i soffan.
Inne eller ute? Ute i solen, finns ingen bättre plats.
Boken eller filmen? Först boken, sedan filmen.
Twitter eller Facebook? Känner mig så liten på Twitter, vill någon veta vad jag har att säga?
Goodreads eller Boktipset? Registrerar allt jag läser på Goodreads.
Kokbok eller Bakbok? Använd sällan, men kul att bläddra i.
Te eller kaffe? Gillar inte kaffe, te däremot finns det så många goda smaker av.
Nobelpriset eller Augustpriset? Jag är ingen prisvetare men kan i alla fall nämna någon Nobelpristagare.

Hur ser dina 20 snabba ut?

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har den nyaste Tove Janson biografin, du får gärna låna den!
    Kram från modern

    SvaraRadera
  2. Det skulle vara hundöronen då som skiljer oss åt. :)

    SvaraRadera
  3. Åh nu kan jag inte låta bli att hänga på jag med :)

    SvaraRadera
  4. Kindle är en fantastisk uppfinning! Älskar min!

    SvaraRadera