söndag 22 juli 2012

Lite statistik

Jag hade tänkt skriva ett inlägg med halvårsstatistik i början på juli, men först nu tar jag mig tid mitt i allt läsande. I morgon börjar vardagen med jobb igen, så bäst att få också detta undanstökat. Hittills har jag aldrig skrivit någon lässtatistik på bloggen, då jag inte läser så värst många böcker i månaden. Åtminstone jämfört med vissa snabbläsare:) Så här ser min läsning ut till dags dato.

34 böcker lästa. Det är ganska bra för mig. Tror jag kommer att överstiga mitt mål på 50 böcker, ligger nu 7 böcker före.
29 böcker lästa på svenska. Det är ganska mycket mer än jag brukar läsa på svenska, tyder på att det har kommit ut en massa bra böcker på svenska.
5 böcker på engelska. Det är således en liten siffra. Något som jag får bättra på resten av året. Sedan mitten av mars tog det ända till juli innan jag läste en bok på engelska. Tur att jag som bäst läser två engelska böcker:)
27 böcker av kvinnlig författare, 6 böcker av manlig författare, 1 bok skriven av ett författarpar.
8 recensionsexemplar. Det tackar jag förlagen för!
7 böcker lästa på Kindlen. Ganska lite.
2 böcker lånade från biblioteket. Gillar att köpa böcker, ha dem som egna:)
5 författare som jag läst mer än en bok av. Märks att jag gärna sträckläser serier.

Hoppas att läslusten håller i sig, så att det blir ett rekordår. Om ett knappt halvår ser vi hur det går.

1 kommentar:

  1. Vilken bra idé! Det ska jag också göra, börjar 1/8.

    SvaraRadera