torsdag 4 april 2013

Liebster Blog Award!

I dessa tider av näthat cirkulerar det motsatta på bokbloggarna, nämligen Liebster Blog Award. Vad glad jag blev när den nådde också lilla mig. Jag konstaterar precis som Monika skriver i sitt inlägg att jag gläder mig något oerhört över att ni läsare återkommer till min blogg och läser det jag skrivit. Kärlek till er alla! Tack till Monika för utnämningen!

1. Vad ville du bli när du var liten?
Bibliotekarie var Drömyrket. Än idag undrar jag vad som gick fel...


2. Vad är du idag?
Sjukskötare. Boknerd. Fru. Mamma. Körsångare.


3. Vart vill du helst resa?
Drömmer ofta om att resa. Tyvärr stannar det ofta vid drömmar. Just nu är största drömmen att resa till Abu Dhabi där guddottern bor tillsammans med sin familj. Den drömmen ska bli sann.


4. Var ser du dig själv om fem år?
Oj. Knappast har det hänt så hemskt stora förändringar. Hoppas jag i alla fall. Barnen är tonåringar, det är lite skrämmande... Kanske, kanske jobbar jag på något annat ställe. Om inte så tar jag emot 20-års förtjänsttecknet det året.


5. Rött eller vitt?
Färg? Vin? Godis? Ingen skillnad. Båda går bra.


6. Sommar eller vinter?
Sommar. Inget snack om saken. Ju varmare desto bättre.


7. Skog eller hav?
Bor vid kusten så hav. Absolut.


8. Vad gör dig ledsen?
Svåra obotliga sjukdomar.


9. Vad är det bästa du vet?
Familjen. Vänner. Böcker.

Till sist borde jag dela ut awarden till fem bloggare. Jag har noll koll på vem som redan har fått den så jag väljer att ge den åt dig som ännu inte har fått den. Varsågod! Lämna gärna en kommentar med länk till ditt inlägg så att jag och andra hittar dit.

3 kommentarer:

  1. Det var gulligt tänkt boktok, jag blir aldrig klok på de där awardsen. Är denna bara för böcker eller? Sedan känns det dumt att bara sno en så där..:)
    Mia

    SvaraRadera
  2. Den är nog för vem som helst :) Härmed ger jag den till dig! Ser fram emot dina svar :)

    SvaraRadera