söndag 28 maj 2017

... får leken tåla av M.J. Arlidge

... får leken tåla
Tack till Lind & co för recensionsexemplaret!
Originalets titel: Liar, liar
Översättning: Lena Kamhed

Den fjärde boken i serien on Helen Grace ...får leken tåla är en gastkramande historia från början till slut. Den oerhörda ondskan i handlingen håller mig fången från början till slut. M.J. Arlidges böcker är väl bearbetade, det finns inget onödigt, inget man kunde ha lämnat bort i texten. Men ändå tillräckligt. Personerna är genomtänkta och man får veta precis så mycket man behöver om var och en av dem för att hålla intresset vid liv. Som i de tidigare böckerna är brotten i den här boken onödiga och våldsamma, onda, sjuka handlingar. Slutet lovar ännu en oemotståndlig historia, tvisten överraskade mig totalt. Får se om jag kan hålla mig tills den kommer på svenska, på engelska heter den Little boy blue. Allt som allt finns det i dags dato 7 delar i serien.

Jag avundas alla som har hela den här serien oläst ännu. Den svenska upplagan av serien är sjukt snygg (ursäkta mina hänförda "kraftuttryck"), titlarna hänger på sätt och vis ihop, älskar det!

3 kommentarer:

  1. De här har jag missat, undrar om de finns som ljudböcker? Kollar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckans dig! Grymma och helt grymt bra böcker!

      Radera