fredag 15 augusti 2014

Mässförberedelser

Jag har sedan det blev klart att jag ska till bokmässan och dessutom som bloggambassadör (yey!) funderat på om jag ska ta med mig datorn, eller iPaden, eller både och. Har tyckt att det är bökigt att blogga på iPaden, att skriva med iPadens virtuella tangentbord. Dessutom är jag inte riktigt du med hur man kopierar och klistar in med den. Jag vet att det är en vanesak och att ju nog skulle vänja mig bara jag skulle skriva mera på paddan. Nu har jag dock hittat en lösning på mitt irriterande i-landsproblem. Lösningen heter Logitech ultrathin keyboard cover. Ett tangentbord till iPaden som samtidigt fungerar som ett skydd då man inte använder den. Skriver det här inlägget med tangentbordet och det fungerar hur bra som helst. Så nu tror jag att det är iPaden som ska få följa med till Göteborg. Det lär bli en hel massa inlägg både på bloggen och Instagram under mässan, så paddan och telefonen kommer att vara mina viktigaste verktyg. Bara jag ännu kom på hur jag får in bilder via iPaden.

Peppen inför mässan börjar stiga allt mer. Det kommer att bli så kul! Ses vi där?


Uppdatering; Efter många om och men fick jag in en bild, trots att jag inte får den placerad på mitten. En bra början i alla fall. Problemet är att jag inte får fram bilder som jag tagit med mobilen på paddan. Den här bilden skickade jag till min mejl och fick den på det sättet i iPadens fotoalbum. Kan någon av er hjälpa, ett lättare sätt att få in mobilbilder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar