måndag 13 januari 2014

Allegiant av Veronica Roth

Bok tre i Divergent-trilogin tar vid där tvåan slutade. Jag läste ettan på svenska och tvåan och trean på engelska. Tvåan upplevde jag som lite svår att förstå med alla främmande ord men i trean gick det redan mycket bättre. Det händer saker i samma tempo som tidigare och det är underhållande och spännande. Jag tänker inte skriva något om handlingen för att inte avslöja för mycket. Jag som inte alls anser dystopier vara min genre kan inte annat än att rekommendera Divergent-serien. Jag blev helt fast från första boken. I Allegiant får allt ett slut. Slutet är inte alltid det jag hade önskat, men därför är det också så bra. Kanske jag skulle våga mig på Hungerspelen snart?

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte Divergent var bra, Insugent var bra men Allegiant ja. där vet jag inte. Gillade inte alls avslutningen på en annars så bra dystopi. MEn jag tycker absolut att du ska läsa Hungerspelen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller lite med dig om slutet. Men jag tyckte ändå att det fungerar. Kunde ha blivit för blaijigt annars?

      Radera
  2. Den där har jag inte läst. Däremot slukade jag Hungerspelen en natt (första delen, de två andra inte lika mycket) och nyss läste jag sista delen i Engelsforstrilogin. Inte min genre heller, men visst är de medryckande!

    SvaraRadera