fredag 19 september 2014

Bokbloggsjerka

Finns det något särskilt du brukar haja till över när du läser en bok? 

Jag brukar inte hålla värst bra koll på sidnumrorna i böckerna jag läser. Av någon konstig anledning tittar jag alltid på numreringen på sidan 100. Varje gång hajar jag till, att jag igen kollar sidnummern då jag är på sidan 100. Ofta brukar jag också lägga märke till de andra jämna hundratalen, men sidan 100 kollar jag varje gång. 

Så lyder mitt svar på veckans fråga i bokbloggsjerkan.

17 kommentarer:

  1. det var nytt för mej :)
    Annars gillar jar roliga sifferkombinationer, typ när klockan är 11:11

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med :) Som barn roade jag mig med att pricka in sådana klockslag :)

      Radera
  2. Men så häftigt. Du måste ju ha någon slags inre räknare av något slag :-)

    SvaraRadera
  3. När det gäller böcker har jag inte det så, men när det gäller klockan så händer det, om inte varje dag, väldigt ofta att jag tittar precis när klockan är 9:11 och 12:34 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, alla har vi våra små egenheter :)

      Radera
  4. Det var ju en lite lustig grej :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt det lät! Jag brukar ofta stanna upp runt sida 100, inte exakt men där omkring för då vet jag att en timme har gått av lästid. Rätt bra då man läser på kvällen så man inte läser för länge!

    SvaraRadera
  6. Det är något magiskt med sidan 100. Jag blir alltid lika glad när jag kommer dit av någon anledning.

    SvaraRadera
  7. Jag brukar reagera på konstiga saker i böcker översatta från engelska till svenska.

    SvaraRadera
  8. Det var lite udda. Ungefär som när jag ett tag alltid råkade titta på klockan när den var 22.22. Det blev lite spooky efter ett tag. :-)

    SvaraRadera
  9. Hahaha, det var en kul och udda grej!

    SvaraRadera