söndag 23 februari 2014

Bröllopsnatten av Sophie Kinsella

Under helgen har jag sysslat med sträckläsning de luxe. Det är länge sedan jag inte kunde lägga boken ifrån mig, men Bröllopsnatten av Sophie Kinsella var svår att koppla bort. Den förra boken jag läste av Kinsella, Nya kontakter, var bra, men ingen höjdare. I Bröllopsnatten är Sophie Kinsella igen i sitt esse. Det är kvickt, fyndigt och roligt. Jag fnissar högt flera gånger under läsningen. Läsningen flyter på så att man knappt har tid att laga mat.

Lottie är förkrossad då hon upptäckt att hennes pojkvän sedan tre år inte alls har giftermål i tankarna. Då hon träffar sin ungdomskärlek Ben blossar de gamla känslorna upp och de gifter sig efter några dagar. Lotties syster Fliss är mitt uppe i en bökig skilsmässa och är övertygad över att Lottie gör ett gigantiskt misstag. Fliss tar till gigantiska medel för att förstöra det nygifta parets bröllopsnatt.

Boken har inte fått så värst goda recensioner, men jag är väl fisken som simmar mot strömmen. Jag gillade boken. Kanske den passade bra in i mitt vintersemester-mode. En lättläst lättsam och underhållande bok. Visst är det klyschigt och visst är det stereotypa karaktärer. Men ibland är det bara skönt att läsa sådant som man inte behöver analysera och tolka.

Tack till Damm förlag för recensionsexemplaret! Jag fick boken som e-bok i epub format och konverterade den med programmet Calibre för att kunna läsa den i Kindlen. Mycket smidigt!

2 kommentarer:

  1. Jag var en av de som inte gillade, men så är det ju inte heller min typ av bok heller. Men kul att du gillade den! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst något av henne, det kanske man skulle prova :)

    SvaraRadera