tisdag 31 december 2013

Året som gick

Det är sista dagen på 2013 och det är dags att summera året som gick. Jag har under 2013 haft ett exeldokument där jag listat upp diverse fakta om böckerna jag läst. Detta är vad jag kommit fram till:

Antal lästa böcker: 53 Läsåret löpte på helt bra tills hösten och jobbytet kom i oktober. November blev igen en helt ok månad, men antalet stannade på 53. Ett mål för nästa år är att slå den siffran. Jag kan inte alls jämföra mig med snabbläsarklubben som läser 150 böcker i året. Men så läser jag ju inte för att jämföra mig med andra, utan för att läsningen är ett nöje för mig.

Antal sidor: 20483

Manliga/kvinnliga författare: 22/30

Inbunden: 24
Pocket: 13
Kindle: 24
Ljudbok: 2

På svenska: 38
På finska: 1
På engelska: 14

Recensionsexemplar: 28 Detta var recensionsexemplarens år.

Deckare/kriminalroman är genren som regerar. Förvånansvärt få chick-lit böcker rymdes med i år. Det nya för mig är dystopier, som jag läst några stycken.

Nu är det bara att blicka framåt mot nya bokliga äventyr. Må 2014 bli ett år fyllt av spännande och avkopplande läsning.

Gott Nytt År!

2 kommentarer: