söndag 15 september 2013

Bokbloggsjerka

Efter ett veckoslut fyllt av kräftskiva, bastubad och korvgrillning i beckmörker har det blivit dags för mig att svara på frågan i veckans bokbloggsjerka. Den här veckan undrar Annika i vilken miljö min bok skulle utspela sig i ifall jag skulle skriva en.

Det här är en högst teoretisk fråga. Jag har inga som helst planer på att skriva någon bok, tror nog aldrig jag skulle klara av det. Men om ifall att jag mot förmodan skulle göra det så tror jag nog att den skulle utspela sig i en stad. Staden kanske skulle vara fiktiv, för att inte behöva vara så noggrann med detaljer. Då hade jag friheten att hitta på vad som helst. Å andra sidan gillar jag miljöbeskrivningar, vackra vyer. Stränder, berg, skogar. Ja. Det är nog bäst att jag håller mig till att läsa andras böcker. Jag hade nog inte kommit igång med boken då jag velat fram och tillbaka bara med miljön...

7 kommentarer:

  1. Jag skulle nog få skriva om min egen hemtrakt för jag har inte alls tillräckligt med fantasi för att hitta på något eget. Men den bristen på fantasi gör ju att det inte blir någon bok heller...

    SvaraRadera
  2. Precis, det är nog så jag skulle få göra också :)

    SvaraRadera
  3. Och jag tror att jag skulle vara för lat för all research så jag skulle nog, högst teoretiskt, skriva om en miljö jag är väl förtrogen med.

    SvaraRadera
  4. Det hade definitivt känts bäst att skriva om en miljö jag känner till :)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle gilla researchandet och skulle nog grotta ner mig så själva skrivandet fick skjutas upp gång på gång...

    SvaraRadera
  6. Låter intressant, även om du inte har planer på att skriva någon bok. En fiktiv plats är rolig eftersom man kan hitta på hur allt ser ut, men det är också kul med en verklig plats som man känner till där man kan gå runt på gatorna och föreställa sig hur alla scener ser ut och var de utspelar sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Det är nog därför jag inte har några planer på att skriva någon bok...

      Radera