söndag 4 september 2011

Bokbloggsjerka

Veckans fråga i Annikas bokbloggsjerka  är "Hur många böcker har du precis i detta nu i din att-läsa-hög och vilken/vilka är du mest sugen på att läsa just nu?"

Oj, oj, oj, säger jag... Att räkna alla olästa böcker vågar jag inte... Jag är en obotlig boksamlare. Vad jag sedan läser och i vilken ordning beror helt och hållet på humör och lust just då. Som det nu känns, så ser listan ut så här:

The Janus stone- Elly Griffith (Kindle)
In the Woods- Tana French (Kindle)
Rött stoft- Ann Cleeves
Blå gryning- Ann Cleeves
Kackerlackorna- Jo Nesbö
Den du inte ser- Mari Jungstedt
Aldrig fucka upp- Jens Lapidius (före jag läser den ska jag låna och läsa första delen av min syster)
Blocket- Karin Wahrberg

Någon lättläst Chic-lit tror jag att jag måste klämma in någonstans bland alla deckare, troligtvis på Kindlen.

6 kommentarer:

  1. Bra lista. Har själv läst In the woods (på svenska Till skogs"), Kackerlackorna, Den du inte ser och Aldrig fucka upp. De andra finns på min egen vill-läsa-lista :-)

    SvaraRadera
  2. Det är lurigt det där med listor, de tenderar att leva ett eget liv...Mycket spännande läsning har du framför dig!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst har jag! Tid skulle jag gärna ta emot...

    SvaraRadera
  4. Åh, du har Ann Cleeves Shetlandskvartett kvar. Lyllos dig:-). Kackerlackorna har jag också läst liksom Den du inte ser.
    Nu är det så många som pratar och skriver om Jens Lapidus så jag undrar om jag borde överkomma min skeptisism där...

    SvaraRadera
  5. Tänker precis som du Lotten med Lapidius. Köpte boken när det var köp 4 betala för 3. Hoppas det är värt pengarna:)

    SvaraRadera
  6. Tana Frenchs In the woods är jag bra sugen på...

    SvaraRadera