tisdag 29 december 2015

Läskoma

Nu börjar jag så småningom komma ur min läskoma som jag gick in i på juldagen. Jag fick några hårda paket av julgubben (tomten) och läste först klart ett par andra böcker innan jag fick fördjupa mig i Karin Wahlströms sjätte bok om Claes Claesson och Veronica Lundborg, Tröstaren. Ah så jag har njutit av läsningen, det är alltid kul att komma tillbaka till bekanta personer. Jag har också njutit av känslan av att boken kallar på mig om jag gör något annat, det där lässuget ni vet. Lässuget har varit frånvarande hela hösten men nu kom den bekanta känslan igen. Visst har jag läst helt skapligt hela hösten, men jag har inte haft ro att sitta i timtal i sträck. Jag har långledigt över jul och nyår så nu unnar jag mig läskoma de luxe.

Det börjar bli dags att summera året som gått och blicka fram emot nya läsupplevelser 2016. Jag kommer inte att lova något eller utmana mig själv. På Goodreads brukar jag lägga upp ett läsmål men jag har alltid ställt realistiska mål. Vill inte ha stress över att inte uppnå målet. 2015 ställde jag som mål 60 böcker och idag avslutade jag den 64. boken. Så visst kan jag känna mig helt nöjd med mitt bokår. Ska försöka summera året i ett skilt inlägg - om jag inte sjunker in i en ny läskoma.

2 kommentarer:

  1. Men va skoj, tycker böckerna om Claes Claesson och Veronica Lundborg är jättebra.

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att sjunka ner i den där läskoman ibland :)

    Tröstaren var den första jag läste av Karin Wahlberg och jag tyckte inte alls om den ;)

    SvaraRadera