söndag 20 oktober 2013

Busy October

Oktober ser ut att bli den sämsta bokmånaden. Hittills har jag inte läst ut en enda bok. Att byta jobb tar på krafterna. Eftersom jag nu har en timmes väg till jobbet betyder det att vardagen måste hitta sin rytm på nytt. Samtidigt har jag ju lästid då jag pendlar. Jag åker buss vissa dagar och samåker vissa dagar. Då jag åker buss kommer boken fram så fort jag slagit mig ner, men då jag samåker känns det oartigt att ta fram boken. Så visst blir det lite läst, men inte varje dag. Att hitta bloggtid och -ork har varit mer utmanande. Hoppas ni inte ger upp och slutar titta in här. Ska skärpa mig och ta tag i bloggandet så fort jag hinner. Idag har vi firat dotterns 9-årsdag och makens födelsedag. Nästa veckoslut har vi ännu svärfars begravning. Efter det borde det lugna ner sig. Snacka om en oktober att minnas.
Här ännu en bild på nioåringen i färd med att blåsa ut ljusen på kakan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar