torsdag 20 juni 2013

7 böcker under huvudkudden...

... eller vad var det nu man skulle ha under huvudkudden på midsommaren? Jag har i alla fall passat på och bunkrat upp inför helgen. Bunkrat upp med böcker alltså. Jag hade två presentkort kvar från julen och morsdagen så jag tyckte att det började bli dags att använda dem nu. Det vet ju alla att man inte ska spara presentkort för länge, de kan ju försvinna, brinna upp, bli uppätna av dammråttorna eller något annat hemskt. Här ser ni vad jag beställde.

Behövde del 5 och 6 i Roy Grace-serien för att kunna läsa del 7 och 8 som jag redan har hemma. Så de var ju helt självklara val. Och vad är en sommar utan Mari Jungstedt? Adlibris hade ett bra erbjudande på alla gamla Harry Hole-deckare, så jag passade på att klicka hem de fyra följande, del 6, 7, 8 och 9 i serien. Bara böcker som jag behövde, eller hur?

Bloggen tar nu midsommarpaus och återkommer efter helgen. Hoppas ni alla får en massa sköna lässtunder!

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga böcker :) Nu har jag ju bara läst Nesbøs av dessa, men de är riktigt bra. Även jag har bunkrat upp lite, men jag tror egentligen inte att någon av de böckerna blir lästa i sommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roy Grace serien blir också bättre för varje bok. Tror inte att de här böckerna blir lästa i första taget heller, har läst Nesbö som bussböcker.

      Radera
  2. Det var Peter James bok Begravd som fick mig att börja läsa deckare och sånt :)

    SvaraRadera