söndag 26 mars 2017

Se mig, Medusa

Se mig, Medusa Se mig, Medusa by Torkil Damhaug
My rating: 3 of 5 stars

Kvinnor hittas dödade med brutala skador som tyder på att en björn har varit framme. Polisen står handfallen. Den enda gemensamma nämnaren mellan kvinnorna är läkaren Axel Glenne.

Handlingen utspelar sig i Norge, från stadsmiljö till skogbeklädda utmarker. Handlingen kommer nära karaktärerna och får ett psykologiskt djup som kryper under skinnet på mig.

Torkil Damhaug håller Jo Nesbö-mått och en norsk deckarstjärna till är tänd. Han är en författare som åker direkt upp på min "intressanta författare"-lista. Se mig, medusa är den första boken som översatts till svenska, i Norge har Torkil Damhaug gett ut ett tiotal böcker! Skynda er att översätta dem!

Tack till Bokfabriken för recensionsexemplaret!

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar