fredag 4 juli 2014

Semestertankar

En mycket rolig vecka har det varit. Har blivit månadens bloggambassadör och varit på mitt livs första radioinspelning i en riktig radiostudio i ett riktigt radiohus. Resultatet kan man höra här i Finland i Radio Vega 6.8 kl 14.03 (repris kl 23.03) i programmet Böcker i Bersån. Vem hade kunnat ana att det skulle vara så kul att spela in ett radioprogram? Där satt vi, proffsiga programledaren Anne, radioveteranen Bokbabbel och nybörjaren jag och pratade böcker för brinnkära livet. Jag stortrivdes och fick mersmak! Hoppas jag vågar lyssna på själva programmet då det kommer ut ...

Då jag på twitter darrade till över uppdraget som bloggambassadör tyckte Greger från Borgå att lokaltidningen i vår stad borde uppmärksamma det. Och tydligen har Greger stort inflytande på lokaltidningen för redan följande dag började chefsredaktören fölaj mig på twitter! Idag ringde telefonen och det var en redaktör som ville intervjua mig. Snacka om supervecka!

I förrgår var jag med mamma och syrranTove Jansson 100 år utställningen på Ateneum i Helsingfors. En alldeles unik utställning som det verkligen lönar sig att se. Fantastiska tavlor och skisser. Bäst tyckte jag om de små, små detaljrika tavlorna (typ 3x3cm) och första upplagorna av böckerna som Tove Jansson skrivit. Väl hemma tog jag inspirerad upp Pappan och havet.

Idag började min sommarsemester. Det är alltid skönt med semester, men i år är det första gången på mycket länge som jag inte har kännt en utmattning pga jobbet och inte har längtat bort från jobbet. Tänk vad mycket ett jobbyte kan ändra på. Jag har inga större semesterplaner. Tar mest dagen som den kommer. Ser fram emot soliga dagar fyllda av lästid. Det enda jag planerat är att jag ska läsa Sommarboken, för det är tradition.

Vi har äntligen fått sommarväder här i södra Finland. Ha en skön sommar alla underbara!

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen ingen dålig vecka. Ha nu en trevlig och skön semester.

    SvaraRadera