söndag 6 oktober 2013

Bokiga miljöer

Detta veckoslut är fyllt av aktiviteter, men ett bokbloggsjerkainlägg ska jag väl kunna klämma in bland allt annat. Vi har körveckoslut med kören, repar julsånger för fullt. På fredagen blev vi filmade för ett tv-program. Om en vecka kan man se kören Cawiar i YLE TV5 i programmet Närbild. Det blir spännande!

För att återgå till dagens fråga. "Berätta om en ”bokmiljö” som du har besökt alternativt gärna skulle vilja besöka." 

Astrid Lindgrens värld är den bokmiljö jag så här på morgonkvisten kan komma på att jag besökt. Lotta på Bråkmakargatan är inspelad där, och man kan gå in i husen och titta. Gatumiljön är också bekant från böckerna och filmerna.

En miljö som jag gärna skulle besöka är Ruth Galloways hedar. Elly Griffiths beskriver miljöerna så lockande att man får lust att resa dit och vandra i Ruths fotspår.

4 kommentarer:

  1. Å Astrid Lindgrens värld har jag också besökt, även om det är länge sen. :) Har inte läst något av Galloway men jag vet att det utspelar sig i Storbritannien så bara det är ju toppen!

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna besökt Ruth vid saltängarna :)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas vi snart får sjunga julsånger i min kör också.

    SvaraRadera
  4. För mig ar det massor av orter där de deckare jag läser utspelar sig som jag skulle vilja besöka! Så Norfolk, där Ruth Galloway lever, finns med på min lista!

    SvaraRadera