måndag 12 augusti 2013

Hur gick det med sommarläsningen?

Den andra juni publicerade jag inlägget Tag: Sommarläsning. Nu då sommarsemestern är ett vagt minne blott (har jobbat fem veckor redan...) och då barnen idag börjat skolan igen, så är det väl dags att kolla upp hur det gick med den planerade läsningen.

På frågan om vilka fem böcker är ett måste den här sommaren svarade jag:

Andra andningen av Sofie Sarenbrandt
En man som heter Ove av Fredrik BackmanInsurgent av Veronica RothCasual Vacancy av J.K. RowlingNattsländan av Katerina Janouch

Av dessa böcker har jag läst fyra och håller på med den femte. Casual Vacancy går lite trögt, men är snart halvvägs och tänker inte ge upp. Har fått höra från säkra källor att det blir bättre, så nog ska det lösa sig. Så jag är riktigt nöjd med min sommarläsning, idel bra böcker. Att jag dessutom läst det jag planerade göra, är lite av en sensation. Jag är en lustläsare, så jag kan ändra åsikt om jag inte just då känner för att läsa just den boken som skulle ha varit i tur. Det händer ofta att jag planerat läsa en viss bok till nästa och när turen kommer till den, så känns det helt fel. Därför  känns det ganska kul att jag hållit fast vid min planerade läslista.

Hur gick det för er andra?

3 kommentarer:

  1. Har helt glömt bort att jag gjort den där sommarläsning-tagen. Jag har själv hunnit läsa 3 böcker och håller på med den fjärde nu. Ganska roligt att man ändå lyckats någorlunda :)

    SvaraRadera
  2. Faktiskt har det gått alldeles lysande här också, utan att jag faktiskt tänkt på det. Fyra är lästa och jag håller på med den femte.

    SvaraRadera
  3. Å, jag vill gärna höra vad du tyckte om Ove! Jag tyckte såååå om den! Brukar kika in på författarens blogg ibland också. Casual Vacancy kan vara lite tung, men jag greps verkligen av den och livshistorierna, så håll ut bara. Fanns kvar i tankarna länge efteråt för mig. Tycker Rowling är en fantastisk och empatisk berättare!

    SvaraRadera