fredag 30 augusti 2013

Böcker att se fram emot

Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?

Så lyder frågan i veckans bokbloggsjerka. Det ska bli kul att se vad alla andra ser fram emot. Lite riskvarning för önskelistan...

Hösten brukar innebära kanonutgivning från förlagen. Så också det här året. Från modernista ser jag fram emot att läsa Betraktaren av Belinda Bauer och Odödlig av S.J. Bolton. De böckerna har båda landat i min postlåda den här veckan och jag ser fram emot att få börja läsa dem. Piratförlaget ger ut Liza Marklunds nästa bok, Lyckliga gatan. Den kommer ut i oktokber, om bara en dryg månad.

Nu när det lider mot hösten tycker jag att det skulle vara dags för en ny Elly Griffiths också, eller hur? Hittar ändå ingen information på hennes hemsida om att någon ny bok skulle se dagens ljus inom snar framtid. Någon som vet?

Bokhösten innebär ofta många nya böcker, som man bara måste ha. Samtidigt vill man ju också gärna hinna läsa alla de böckerna som väntar på en i bokhyllan. Som Harry Hole-serien som bara ropar på mig. Eller Peter James böcker om Roy Grace. Har en hel del av båda serierna hemma och dem ser jag också fram emot.

17 kommentarer:

  1. Betraktaren hoppas jag är bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också höga förväntningar :)

      Radera
  2. Betraktaren har jag läst, och Odödlig ligger högst i läslistan :-)

    SvaraRadera
  3. Skall läsa de första böckerna av Belinda Bauer nu under hösten. Liza Marklund längtar även jag efter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du flere bra böcker att se fram emot!

      Radera
  4. Jag är så himla nyfiken på Griffiths böcker. Har faktiskt inte läst dem ännu..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh, lyckliga du som har alla kvar! Hugg in!

      Radera
  5. Åh du måste läsa Harry Hole! Jag har precis fått min pojkvän insatt i den serien också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst tre, men många fler väntar i hyllan :)

      Radera
  6. Betraktaren vill jag också ha/läsa :)

    SvaraRadera
  7. Ja sådana här frågor på jerkan är ofta väldigt farligt för den redan långa önskelistan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, farligt, farligt, men härligt, härligt... ;)

      Radera
  8. Griffith skulle jag oxå gärna se att det var en ny på väg, hoppas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mejlade henne, men har inte fått något svar...

      Radera
  9. Mera Elly Griffiths skulle inte sitta helt fel!

    SvaraRadera