tisdag 26 juli 2011

A Perfect Proposal- the perfect feelgood book

Läste Katie Ffordes bok A Perfect Proposal. Har inte läst något av henne tidigare (verkar som om jag inte läst någon författare tidigare om man ser på mina inlägg) och blev vekligen positivt överraskad. Jag är svag för fina pärmar och föll för boken direkt då jag såg den i Bokbabbels bokhandel. En lättläst chick-lit, mycket passande för soliga eller regniga sommardagar.

Boken handlar om Sophie, som hela sitt liv har varit den duktiga dottern och systern som hjälpt till hemma. Hon har fått nog av att vara underskattad och då hon får en chans att åka till USA och jobba några veckor tar hon den med glädje. Allt går inte som planerat, Sophie träffar på nya bekantskaper som till slut utvecklar sig till att bli ett riktigt äventyr.

Jag gillade boken, den var rolig, lättsam, romantisk- allt som behövs i en chick-lit bok. Jag blev på gott humör av boken. Kommer definitivt att läsa mera av Katie Fforde! Du kan köpa boken tex. här.

2 kommentarer:

  1. Är lite sugen på att läsa Fforde, om inte annat för det totalt coola namnet.

    SvaraRadera
  2. Skönt med sådana böcker. Får nog ta och testa att läsa den.

    SvaraRadera