söndag 10 juli 2011

Kindle på svenska!

Är i ett tillstånd jämförbart med extas för tillfället. Konverterade just Mari Jungstedts bok Det fjärde offret, inköpt på Adlibris, till Kindleformat! Nu ståtar den där i min Kindle, väntar på att bli läst. Följde bara Adlibris tips och vips så är boken i Kindlen och i rätt format dessutom! I Calibre kan man konvertera många olika format till Kindlen, så nu är världen öppen! Man är inte längre bunden enbart till Amazon. Någon kan tycka att det är extra stökigt och invecklat att börja konvertera hit och dit. Det är ju förstås sant att från Amazon räcker det med ett klick och boken är i din Kindle. Med Calibre är det ändå så enkelt att göra det att det är värt de extra klicken.

Nu tar jag min Kindle, en kopp blåbärste och sätter mig i solen i trädgården och läser på svenska i Kindlen!

5 kommentarer:

  1. Det spelar ju ingen roll vilken platta man har, det är ju alltid något format som krånglar eftersom alla har olika :)

    SvaraRadera
  2. Böckerx3: Stämmer, tycker ändå att detta är ett stort framsteg och fördel för Kindlen.

    Lingonhjärta: instämmer!! :)

    SvaraRadera
  3. Blir alltmer övertygad om att en platta är det som saknas i mitt liv... :)

    SvaraRadera
  4. Svenska Kindle böcker direkt från Amazon är nog bara en tidsfråga. Hittade denna via Amazon.de, sökte på "thriller svenska". Hyfsad, spec. med tanke på att man får låna gratis som Prime-medlem.

    SvaraRadera