söndag 30 december 2018

Bokåret 2018 och tack för mig

2018 visade sig bli alla tiders bokår för mig. Jag hade ställt som mål att jag skulle läsa 65 böcker under 2018 och idag avslutade jag min 93. bok! Det förra rekordet på 69 böcker från 2017 slogs med hästlängder. Nu känns det lite snopet att inte komma till 100 då jag är så nära, men ändå så långt borta.

Inläggen på bloggen uppenbarar sig allt mer sällan och jag har nu kommit fram till att jag inte kommer att anstränga mig för att hålla bloggen levande mera. Det känns som om bloggandet är lite 2017, i alla fall för mig. I stället läser jag som aldrig förr och vill bli mera aktiv på Facebook och speciellt Instagram i stället. Jag vill tacka alla förlag som har skickat böcker till mig under årens lopp. Jag har en hel del av dem ännu olästa och ska göra mitt bästa föra att läsa i alla fall de flesta och skriva om dem på sociala medier. visst tar jag tacksamt emot läsexemplar fortfarande, men kommer troligtvis inte att skriva om dem på bloggen men nog på andra medier.

Tusen tack också till alla er som har tittat in här på bloggen under årens lopp. Föga anade jag 2011 då jag försiktigt skrev mitt första inlägg hurudan värld som skulle komma att öppna sig för mig. En värld fylld av själsfränder, andra likasinnade boktokar som jag. Det har varit en oerhörd rikedom att lära känna er, både IRL och "virtuellt". Detta är inte ett farväl, det är ett "Vi ses på Instagram och Facebook"!

Om du inte ännu följer mig på sociala media, gör det gärna. Här hittar du mina inlägg om böcker och annat, men mest böcker:

Boktok73 på FacebookInstagram och Goodreads. Jag heter boktok73 på alla ställen! Vi ses där!

2 kommentarer:

  1. Väl läst och bloggat! Gott nytt 2019!

    SvaraRadera
  2. Vad trist att höra att du slutar blogga, men jag följer dig ju på alla andra ställen så vi syns där i stället :)

    SvaraRadera