lördag 22 juli 2017

Liane Moriarty - älska eller inte älska?

Jag läste Big Little Lies av Liane Moriarty i juni. Boken var bra, riktigt bra. Historien byggdes upp på ett lite annorlunda sätt från att man visste att något fruktansvärt hade hänt, någon var död, men man visste inte vem. Jag gillade upplägget och drogs in i historien och sträckläste.

Sedan såg jag tv-serien. Det blev bara platt fall. Boken var så mycket bättre. Så är det ju vanligtvis, men jag hade ändå höga förväntningar på tv-serien med bl.a Nicole Kidman i en av huvudrollerna.

Nu känner jag ett sug att läsa också andra böcker av Liane Moriarty. Jag ser på Amazon att hon gett ut sex böcker. Ska man läsa dem i ordningsföljd, är alla värda att läsas? De är ingen serie, så ordningen spelar säkert ingen roll, men är det någon som läst alla och som kan säga om hon utvecklas som författare eller är alla böcker bara lika bra?

1 kommentar:

  1. Jag tycker att Stora små lögner har varit bäst hittills, men även Öppnas i händelse av min död tyckte jag om.

    SvaraRadera