tisdag 10 juni 2014

Ljuva Italien

Medan ni andra kanske har jobbat, bloggat, läst och njutit av sköna sommardagar så har jag varit på den mest lyckade resa med kören jag sjunger i. Vi var till Italien, Toscana. Jag måste nog erkänna att en del av mitt hjärta blev kvar där. Så vackra vyer, så varmt väder och så många underbara människor gjorde resan helt oförglömlig. Vi sjöng var vi gick och ibland hade vi mer publik, ibland mindre.

På lördagen var vi till Florens. Vi gick på en guidad rundtur bland magnifika byggnader. Det var extra kul att se platserna man kände igen från Dan Browns Inferno. Utanför ett museum stod också självaste Dante staty.

En mycket trött resenär återvände hem och försöker nu återvända till vardagen. Nedan en liten bildkavalkad från resan.













2 kommentarer:

  1. Italien är ett fantastiskt land, god mat har de också :)

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt! Jag är alldeles aaavundsjuk!!! Men nog unnar jag dej den här resan av hela mitt hjärta! Kram från modern

    SvaraRadera