onsdag 20 mars 2013

Det kanske finns ett liv efter Readern i alla fall

För några dagar sedan var det många bloggare som gav upp ett ramaskri när Google meddelade att de kommer att stänga ner sin Reader den 1.7. Jag tycks inte vara ensam om att läsa blogginlägg via Google Reader. Bloglovin är ett alternativ, men det har jag läst såpass blandade kommentarer om att det inte känns lockande. Jag började söka efter alternativ och kom via facebook in på den här sidan. Där står det om feedly, en sida/applikation som importerar dina reader-inställningar och där du kan läsa blogginläggen. Jag har nu i två dagar provat på feedly och gillar att det gick helt smärtfritt att importera bloggarna och börja läsa. Jag är inte helt övertygad ännu att jag gillar det och har inte hittat alla finesser, men hittills är feedly det bästa alternativet till readern som jag har hittat. Jag länkar inte till feedly, för man ska välja till vilken webbläsare man vill installera det. Hittas lätt genom att googla.

Hur är det med er andra, har ni hittat något alternativ till readern?

3 kommentarer:

  1. Testade att gå tillbaka till Bloglovin, men jag är skeptisk. Ska kolla Feedly, men avvaktar nog lite.

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid haft Bloglovin, och vet inte alls vad skillnaderna är mellan de olika. Kanske därför jag är nöjd med Bloglovin. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid använt bloglovin och tycker att det fungerar utmärkt! :)

    SvaraRadera