onsdag 19 juli 2017

Förberedelserna fortsätter


Sällan har jag känt mig så förberedd inför ett bokligt evenemang. Jag brukar få en smula ångest när jag känner att jag borde läsa in mig på någon viss författare inför något evenemang. Jag som hatar allt som andas måste-läsning.

Nu inför Crimetime Gotland har jag ändå läst en hel del. Jag hade förmånen att få ett förhandsexemplar av Emelie Schepps nya bok, Pappas pojke, som kommer ut senare i augusti. Den fick gå före alla andra böcker. Recensionsdatum är 21.8, så jag håller mina tankar och åsikter för mig själv än så länge. Så har jag också läst Jane Harpers The Dry (Hetta), för hon är på Afternoon Tea med Elly Griffiths. Hennes senaste bok, The Chalk Pit, läste jag redan i vintras då den kom ut. Den tredje författarenågra två veckor kvar.
n som medverkar på testunden är Greg Hurwitz. Av honom har jag inte ännu läst någonting, men än är det

Annat som jag ännu håller på med är Spel av Anna Roos. Hon medverkar i en diskussion om antihjältar och -hjältinnor tillsammans med bl.a Emelie Schepp. Emma Donoghue skriver historiska historier (vilket inte är mitt område) men boken The Wonder fångade mitt intresse och den är riktigt bra. På svenska kommer boken ut i augusti på Louise Bäckelin förlag med titeln Miraklet. Kanske jag måste börja öppna mitt sinne för historiska böcker, detta är redan andra boken som jag gillar riktigt bra som utspelar sig på 1800-talet. Jane Harper och Emma Donoghue diskuterar The Crime Scene, hurudan miljö som passar för en "ond" historia.

Så jag börjar känna mig förberedd. Det känns kul att ha läst flera för mig nya författare, för att inte tala om alla författare som jag läst redan tidigare. Här hittar du en lista på alla medverkande författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar