tisdag 13 juni 2017

Murder Bag av Tony Parsons

Murder bag Recensionsexemplar från Bokfabriken

För en tid sedan fick jag två böcker från Bokfabriken. Del ett och två i Max Wolfe-deckarserien. Härligt att direkt få två böcker som hänger ihop, speciellt om man gillar den första. Och visst gör jag det. Det är lite Amerikanskt stuk över historien, rått och blodigt, men med London som miljö och engelska kriminalkommissarier blir det så bra. Jag sträckläser, tydligen var historien passligt spännande och medryckande för mig just nu. Jag gillar att huvudpersonen är ensamstående pappa och att dottern och vardagen får vara med i historien.

Lite onödiga tvister blir det i slutet, historien hade klarat sig utan en del av dem. Men allt i allo är boken ett självklart val för alla deckarälskare. Jag kommer att läsa tvåan inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar