söndag 25 september 2016

Nikkis dagbok, berättelser om en (inte så glamorös) TV-stjärna

Bild från förlaget
Gästbloggare Emma, nästan 12 år:

Jag gillar Nikkis dagbok serien för att den är så riktig på något sätt. Den är skriven som en dagbok och rolig att läsa.

Nikkis dagbok 7 handlar b.la. om att Nikki och hennes band "Jag har inte bestämt mig än" ska få ett skivkontrakt av en känd person, men som vanligt är MacKenzie svartsjuk och vill förstöra för Nikki. Utan att avslöja för mycket av handlingen kan man säga att katastroferna avlöser varandra.
Boken var lättläst och jag läste den på 2 dagar. Bilderna var fina och roliga. Jag gillar hur författaren ritar människorna.

"Den där typen behövde verkligen ta ett steg tillbaka! Jag är svårt allergisk mot stora fula IDIOTER. Odören han kände var antagligen bara samma leverkorv- och tonfisksandwichlukt jag kände i HANS andedräkt. Sedan drog han upp en rosa cupcake ur skjortfickan, tryckte in den i munnen och tuggade argt. Det obevekliga tuggandet och smackandet fick mig att svettas floder! Sedan kom den läskigaste, mest hotfulla rap jag någonsin hört! Även om den luktade jordgubbe så menade han VERKLIGEN allvar!!" (Sidan 170-171)

Jag har läst alla delarna i serien och ser fram emot nästa del.

Tack till Modernista för recensionsexemplaret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar