söndag 4 september 2016

Dansa min docka av M.J. Arlidge

Den tredje boken om Helen Grace börjar precis lika spännande som de tidigare böckerna varit. Korta kapitel driver en att läsa vidare och spänningen och obehaget stiger an efter. I Dansa min docka är historien inte riktigt lika obehaglig som i de tidigare böckerna men håller ändå en hög nivå. Gärningsmannen hålls okänd ända tills hen avslöjas, åtminstone kan inte jag klura ut det tidigare. Ruggigt spännande!

Ruby vaknar upp i ett mörkt källarrum. Hon vet inte hur hon har hamnat där och kan inte komma därifrån. I samma veva hittas en ung kvinnas kropp på en strand. Kvinnan hade inte anmälts saknad, för sms och tweets hade sporadiskt skickas till hennes vänner och familj. Ändå är det flera år sedan någon sett till henne. Helen Grace upptäcker ett samband mellan de båda fallen och förstår att det är bråttom att hitta Ruby om hon ännu är vid liv.

Författaren M.J Arlidge bor i England och är bland annat författare till tv-serien Tyst vittne som jag alltid gillat. Jag läser på Goodreads att det finns tre böcker till om Helen Grace och min spontana reaktion är att klicka hem dem direkt. Jag gillar att namnen på böckerna, Ole dole, Bro,bro breja och Dansa min docka, hänger ihop och skulle gärna ha hela serien i bokhyllan. Får se om jag orkar vänta på översättningarna.

M.J.Aridges böcker har inte fått den publicitet de förtjänar. Så om du inte har läst böckerna så tycker jag att du ska göra det!

Tack till Lind & co för recensionsexemplaret! Skynda med att översätta de resterande böckerna!

2 kommentarer:

  1. Visst är det helt obegripligt att jag inte har läst de här böckerna? Ännu mer obegripligt är det att jag faktiskt inte ens har dem...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är nog obegripligt!

    SvaraRadera