onsdag 24 augusti 2016

BookBeat

Bonniers nya e- och ljudbokstjänst BookBeat har tagit upp konkurrensen med Nextory och Storytel och andra tjänster där man mot en månadsavgift får läsa och lyssna på så många böcker man vill och hinner, ja som bokvärldens Netflix. Jag beslöt mig för att testa BookBeat och har nu läst min första bok via tjänsten.

Jag tycker att utbudet av böcker är rätt så bra. I alla fall vad det gäller nyheter. Alla böcker jag har kommit på att söka har jag också hittat i BookBeats bokhylla. Alla finns inte som både ebok och ljudbok men än så länge har det inte stört mig.

Jag läste Anna Janssons Svärmödrar utan gränser. Läsupplevelsen får 3.5/5 av mig. Jag stör mig på att sidan hoppar då jag bläddrar, sidan byts snabbt och smidigt men hoppar sedan på rätt plats om 1-2 sekunder. Egentligen stör det inte läsflowen men jag fastnar och kollar det vid varje sidvändning. Jag hoppas att detta bara är en bugg i appen och att det åtgärdas i kommande uppdateringar.

Första intrycket är positivt. Framtiden får visa om jag hinner använda tjänsten tillräckligt för att det ska vara värt att betala en avgift på 169 kr/månad. Min lista fylls i alla fall på i sådan takt att jag kunde läsa ett helt år på heltid.

1 kommentar: