fredag 8 april 2016

Pluggvecka

Forskningar, diabetes, referenser, strulande program på datorn, det är vad min vecka har bestått av. Jag går som kanske någon av er vet en postgraduate utbildning på King's College i London, Masters of diabetes. Inkommande tisdag har vi deadline av hela årets uppgifter. Jag har nu i tre dagar suttit och redigerat, rättat, letat efter och läst forskningar att referera till och skrivit, skrivit och skrivit. Ögonen är alldeles fyrkantiga av allt stirrande på skärmen. Idag testade jag på att skicka in uppgiften för att testa den för plagiarism och klarade det med god marginal. Nu gäller det bara att vänta på vad professorerna säger om mitt arbete. Man kunde fila hur mycket som helst men jag måste nog sätta punkt nu.

Helgen kommer jag att tillägna mina lustläsningsböcker och kommer inte att titta åt forskningar. Vi ska vara hundvakter till en liten trasselsudd som tycker om att mysa, så jag tror jag ska stjäla till mig en eller annan mysläs-stund. Jag tänkte börja på Ole dole av M.J Arlidge. Vad tror du om det valet?

Vad läser du i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar