fredag 17 maj 2013

Veckans bokköp

Det är fredag och dags för bokbloggsjerka.

Vilka böcker har du klickat hem under den senaste veckan? Om du mot all förmodan inte har gjort det finns det säkert böcker som du skulle kunna tänka dig att klicka hem redan i dag?

Jag har faktiskt inte klickat hem en enda bok den här veckan. Det börjar vara ganska länge sedan jag gjorde det faktiskt. Trots det så har jag inte blivit utan bokpaket. Hela två stycken har jag fått den här veckan. Båda mycket välkomna och efterlängtade. 
 
En bok som jag borde klicka hem är Peter James femte och sjätte del i Roy Grace-serien. Jag har del 7 som recensionsexemplar och måste ju läsa dem i rätt ordning. Så visst borde jag absolut göra det?














 

19 kommentarer:

  1. Inferno ser jag också fram emot.

    SvaraRadera
  2. Inferno vill jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Påbörjade den idag, full action från första kapitlet :)

      Radera
  3. Jag har lite blandade känslor för Sofie Sarenbrants böcker men kommer nog ge den här en chans också vad det lider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat de tidigare böckerna, hoppas den här också håller måttet.

      Radera
  4. Svar
    1. Den är ju nog lite av ett måste :)

      Radera
  5. Det var Peter James bok Levande Begravd som fick mig att börja läsa skräck och deckare över huvudtaget :)

    SvaraRadera
  6. Både Inferno och Andra andningen finns på min önskelista. Peter James däremot gillar jag inte alls :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar Peter James helt bra, stör mig inte alls på Roy. Bra bussläsning :)

      Radera
  7. Peter James serie är jag på bok två och Andra andningen vill jag så gärna läsa.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man skulle ju vilja läsa alla böcker på en gång :)

      Radera
  8. Inferno ser jag så mycket fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den har jag också väntat på :)

      Radera
  9. Luen Infernoa parhaillaan, sillä lupauduin kirjan esilukijaksi Readberryyn :) Peter James ja minä emme oikein tule juttuun.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aloitin Infernon tänään, vaikuttaa lupaavalta!

      Radera
    2. Tahkosin Infernon parissa lähes viikon, mutta vika oli muualla kuin kirjassa. Ihan kohtalainen Brown tällä kertaa. Tajunta ei räjähtänyt, mutta pidin loppuratkaisusta.

      Radera
    3. Joo, oli ihan kohtalainen :) Tyypillinen Brown.

      Radera