fredag 8 mars 2013

Fortsätta eller sluta?

Så här kvinnodagen till ära började jag i morse läsa Caitlin Morans bok How to be a Woman på väg till jobbet. Tyckte att det skulle vara en passande bok en dag som denna. Kan inte säga att jag blev imponerad direkt. Är jag intresserad av att läsa hur det var att få mens första gången, eller hur hormonerna for iväg med henne? Jag har bara kommit ca 40 sidor in iboken, men jag överväger starkt att sluta där jag är. Vad säger ni som har läst? Ska jag ännu ge den en chans eller är det inte lönt? Jag brukar inte ge upp trots att jag inte gillar boken nämnvärt, men nu känns det som om jag kunde göra det.

10 kommentarer:

  1. Jag gav upp. En av få böcker som jag inte läst ut.

    SvaraRadera
  2. Den har faktiskt aldrig ens intresserat mig...

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läste den, men har en gräns på 50 sidor. Gillar jag inte en bok då kommer jag med största sannolikhet inte att gilla den längre fram heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag står nog inte ut i 10 sidor till...

      Radera
  4. Jag kämpade 100 sidor innan jag gav upp för gott. Den höll på att ta död på min läslust. En tråkigare bok har jag sällan skådat... Tyvärr, för jag hade höga förväntningar på att den skulle "vara så rolig", som alla säger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade också höga förväntningar och skaffade den på engelska för att inte missa något...

      Radera
  5. Hade inte jag varit en sådan som alltid avslutar böcker som jag påbörjar hade jag givit upp den..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills har jag varit en sån... Inte nu längre.

      Radera