fredag 13 maj 2011

Drömjobb

Som barn drömde jag om att bli bibliotekarie. I skolan gjorde jag en två veckors arbetspraktik på vårt lokala bibliotek. Sen blev jag sjuksköterska. Idag undrar jag- hur tänkte jag??? Jag valde att för en usel lön slita dagarna i ända i stället för att få vistas i ett tyst bibliotek och syssla med härliga böcker. Ibland förstår man inte riktigt de val man gjort.

Efter att jag fick min Kindle kliar det i läsnerven ständigt och hela tiden. Jag skulle på riktigt inte ha tid att gå på jobb! Kära arbetskamrater- ni har väl överseende med mej ifall jag inte kommer på jobb riktigt varje dag... Skämt åsido, jag önskar dygnet hade lite fler timmar, timmar som skulle vara helt helgade åt läsning. Ingen mat som ska lagas, ingen tvätt som ska tvättas, inget damm som samlas i hörnen. Om sanningen ska fram, så får nog dammet samlas i hörnen ganska länge för mej, i alla fall om jag är mitt inne i en bra bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar